دلیل نامگذاری جنگل به عنوان اسم شرکت محبوبم

اگر از دنبال کنندگان من در اینجا و یا شبکه‌های اجتماعی باشید حتما می‌دونید که من بنیان‌گذار و مدیر عامل «شرکت جنگل افزار کاسپین» هستم.

دوستان و همکارانم در جنگل کم و بیش از دلایل نام‌گذاری این شرکت به این نام مطلع هستند. بهتر دیدم تا این موضوع رو با شما هم به اشتراک بذارم.

شاید براتون جالب باشه که بدونید جنگل در هفته نخست تأسیسش (تأسیس رسمی نه!‌ تأسیس یعنی جمع شدن من و چند نفر دیگه در یک مکان برای انجام دادن کار.) هیچ اسمی نداشت! بعد از یک هفته کلنجار رفتن با ذهن خودم و مشورت کردن با دیگران به اسم جنگل رسیدم و بعد از مدتی اون رو با پسوند «افزار کاسپین» ثبت کردم. همینجا بگم که این پسوند هیچ فلسفه خاصی پشتش نیست و فقط به خاطر قوانین دست و پاگیر در ادامه نام جنگل قرار گرفته.

نام شرکت جنگل دارای مفاهیم زیادی هست که به صورت موردی به اون اشاره می‌کنم:

  • جنگل در ذهن تداعی کننده پویایی هست. کمتر چیزی در جنگل ثابت هست و همه چیز در جنگل روز به روز و فصل به فصل تغییر می‌کند. ما هم در شرکت جنگل دوست نداریم که هیچ وقت پویایی و نشاط خودمون رو از دست بدیم.
  • شرکت جنگل تداعی کننده قانون جنگل است! باید اینقدر قوی باشیم و کیفیت تولیدات و خدماتمون بالا باشه تا توسط کشورهای شرق آسیا خورده نشیم.
  • این شرکت در گیلان تأسیس شده و مقر اصلی اون در رشت است. اسم ما باید به صورت ضمنی این موضوع را به مخاطبان‌‌مون می‌فهموند.
  • توی جنگل ممکنه هر چیزی پیدا بشه! انواع درختان مختلف مثل سیب و هلو جنگلی و یا درختان کهنسال گردو. یا حتی اگر خوب بگردید می‌تونید هویج وحشی رو هم پیدا کنید! شرکت جنگل تأسیس شده تا حوزه‌های مختلف IT رو پوشش بده و باید بشه هر چیزی رو در اون پیدا کرد!
  • من طبیعت رو دوست دارم و دوست داشتن طبیعت و محیط زیست یکی از بندهای مرامنامه پرسنل شرکت جنگل است. پس نام شرکت هم باید بر مبنای احترام به طبیعت انتخاب می‌شد. ما در جنگل تمام تلاشمون رو می‌کنیم تا خدمات ما آسیبی به محیط زیست نرسونه.

فکر نمی‌کنم که موردی رو از قلم انداخته باشم. در آینده در مطلبی جداگونه در خصوص لوگوی جنگل و فلسفه‌های مربوط به اون خواهم نوشت.

شما در چه شرکتی مشغول به کار هستید؟ دلیل نام‌گذاری شرکتتون چی بوده و چه فلسفه‌های پشتش بوده؟

 

یک دیدگاه در “دلیل نامگذاری جنگل به عنوان اسم شرکت محبوبم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *