درخواست دسترسی به اطلاعات قراردادهای موتورهای جستجوگر بومی

درخواست دسترسی به اطلاعات قراردادهای موتورهای جستجوگر بومی

در روزهای گذشته در خبرها خواندیم که «وبسایت انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات به صورت آزمایشی در کشور راه اندازی شد». من به عنوان یک شهروند در «سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات» ثبت نام کردم و در درخواستی رسمی خواهان دسترسی به قراردادهای موتورهای جستجوگر بومی (نظیر یوز) و همینطور نامه‌نگاری‌های مرتبط با آن‌ها از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات شدم.

پاسخی که دریافت کردم به شرح زیر بود:

سلام درخواست شما به شماره پيگيري 1497117133523 بررسي شد اسناد و اطلاعات درخواستي جزء اسناد طبقه بندي است و اين دستگاه مجاز به ارائه آن به شخص حقيقي نيست

محمدرضا فرنقي زاد رئيس مركز روابط عمومي وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات

درخواست دسترسی به اطلاعات قراردادهای موتورهای جستجوگر بومی درخواست دسترسی به اطلاعات قراردادهای موتورهای جستجوگر بومی

همانطوری که ملاحظه کردید از منظر وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات دانستن اطلاعات مرتبط با قرارداد و نامه‌نگاری‌های شرکت‌های سازنده این موتورهای جستجو جزء اسناد طبقه‌بندی شده برای اشخاص حقیقی است. در ضمن هیچ توضیحی هم داده نشده که اشخاص غیر حقیقی چطور قادر به دریافت این اطلاعات هستند؟ من خودم هم تا جایی که سایت رو بررسی کردم جایی برای ثبت نام اشخاص غیر حقیقی پیدا نکردم.

شما در این مورد چه فکری می‌کنید؟ به نظرتون چرا اسناد خواسته شده طبقه‌بندی شده و محرمانه به حساب می‌آیند؟ آیا مخفی بودن این اطلاعات رقابت در این زمینه را محدود و منحصر به اشخاص خاص نمی‌کند؟

7 دیدگاه‌ “درخواست دسترسی به اطلاعات قراردادهای موتورهای جستجوگر بومی

  1. درود
    کار خیلی خوبی بود
    واقعا چرا نباید قرار داد ها رو منتشر کنن؟؟؟ سازمان های دولتی باید هزینه ها و قرارداد هاشون رو به صورت عمومی منتشر کنن بنظرم هیچ دلیل منطقی برای طبقه بندی شدن این اسناد نیست.

  2. پیشنهاد فوق‌العاده‌ای بوده.
    این درخواست باید پیگیری بشه. خضوصا اینکه از پول مالیات/بیت‌المال صرف این پروژه‌ها شده و مردم حقشون هست که جزئیات اونها رو بدونن.

  3. یه بخش قضیه این هست که عده‌ای فکر می‌کنند این کارمندان دارند حقوق ماهانه چند ده میلیونی می‌گیرند. در حالی که نمی‌گند چون این میزان ممکنه معمول باشه. اما بهتره این سؤالات رو از کارمنداش بپرسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *