راه‌اندازی کانال آپارات «رشت کلیپ»

کلیپ رشت آپارات

من و همکارانم در شرکت جنگل مدت‌ها است که در مورد عدم وجود داده‌های خام در خصوص رشت و گیلان در اینترنت دچار نگرانی هستیم. به عنوان مثال تصور کنید که فردی برای ساخت پوستر، کلیپ، اپلیکیشن و… مایل باشد که تصاویر مجسمه میرزا کوچک خان جنگلی را در اینترنت جستجو کند. متاسفانه نتایج حاصل به قدری بی‌کیفیت، ناقص و دارای کپی رایتی نامشخص هستند که فرد از انجام این کار منصرف می‌شود. همین مشکل در خصوص صدها موضوع دیگر نظیر تیم‌هتی ورزشی داماش، سپیدرود، ملوان و… اماکن توریستی و تفریحی نظیر قلعه رودخان، ماسوله، سواحل و… موزه‌ها و آثار باستانی این منطقه، خیابان‌ها و ساختمان‌ها و… وجود دارد. توجه کنید که این مشکل فقط مربوط به عکس نیست و شامل ویدیو، متون منظم، صوت و… هم می‌شود.

متاسفانه یک فرد یا شرکت به تنهایی و در وضعیت اقتصادی کنونی این امکان را ندارد که بار تهیه همچین آرشیوی را به دوش بکشد. به نظر اینجانب این کار در حال حاضر نیاز به حمایت‌های دولتی و سایر سازمان‌ها و نهادهای نیمه دولتی دارد. با این حال آیا تا زمان رسیدن این حمایت‌ها ما می‌بایست دست بر روی دست بگذاریم؟ پاسخ قطعا منفی است. تمامی افراد و شرکت‌ها می‌توانند به نوبه خود سعی در آرشیو کردن داده‌های مهم و کاربردی کنند.

من به شخصه تصمیم گرفته‌ام که ویدیوهای مربوط به شهر رشت را به کیفیت HD ضبط کرده و در اختیار شهروندان رشتی قرار دهم. در همین راستا کانال «رشت کلیپ» در آپارات شروع به کار کرده است. در این کانال کلیپ‌های مرتبط با رشت در دسته‌بندی‌های گوناگون با کیفیت بالا در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد. رشت کلیپ در تلگرام نیز در دسترس است.

شما هم می‌توانید ویدیوهای خودتان را راجب شهر رشت به آیدی من در تلگرام ارسال کنید.

ویدیوهای ارسال برای درج در کانال آپارات و بازنظر در تلگرام باید دارای شرایط زیر باشد:

  1. ثبات دوربین و یا حرکت منظم و بدون لرزش آن
  2. عدم وجود المان‌های سیاسی و پورنوگرافی و… که قوانین کشور را نقض می‌کنند.
  3. دارا بودن کیفیت HD و یا بالاتر

چنانچه فکر می‌کنید که حجم ویدیوها زیاد است و امکان ارسال آن توسط تلگرام را ندارید می‌توانید آن را به آدرس زیر پست کنید.

رشت، خیابان رودباری، خیابان جوادزاده، کوچه آبان، پلاک ۱۴۹، شرکت جنگل – کد پستی: ۴۱۴۴۷۵۴۱۶۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *