تجربه انتشار پوکر باز در کافه بازار

چندی پیش هنگام انجام یک بازی دور همی در زمان نهار در جنگل ایده ساخت یک برنامه برای آموزش پوکر به مبتدیان و همینطور یک محاسبه‌گر ارزش کارت‌ها برای بازیکنان حرفه‌ای و نیمه حرفه‌ای به ذهنمان خطور کرد. من به شخصه تصمیم گرفتم که کار ساخت این اپلیکیشن را انجام دهم ولی قبل از هر چیزی ابتدا باید مطمئن می‌شدم که همچین اپی امکان انتشار در کافه بازار را دارد یا خیر؟

برای دانستن پاسخ پرسش فوق ایمیلی به پشتیبانی کافه بازار ارسال کردم و خوشبختانه پس از 24 ساعت این پاسخ را دریافت کردم:

” سلام،
با توجه به استعلام انجام شده از «کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه و نهادهای محترم عضو کارگروه»، مشروط به شرط ذیل، انتشار اینگونه بازی‌ها را بلامانع اعلام نموده‌اند:
– بازی صرفاً بصورت یکنفره امکان‌پذیر بوده و هرگونه امکان شرطبندی و قمار منتفی باشد.
با احترام،
یمینی‌نیا”

از آن جایی که اپلیکیشن مد نظر ما به هیچ وجه یک بازی نبوده و هیچ یک از پارامترهای شرطبندی و بازی چند نفره در آن وجود نداشته، مراحل ساخت آن پس از این جواب آغاز شد.

پس از گذشت چیزی کمتر از 72 ساعت مراحل ساخت برنامه به پایان رسید. ما می‌پنداشتیم از آنجایی که کافه بازار به عنوان مرجع مارکت‌های اندرویدی کشور با انتشار این اپ مشکلی ندارد قاعدتا سایر مارکت‌ها نیر نباید مشکل خاصی داشته باشند و از این رو ما به طور هم زمان این نرم افزار را در کافه بازار، مایکت، کندو و ایران اپز آپلود کردیم. پس از گذشت چند روز متوجه شدیم که پوکر باز از طرف تمام مارکت‌ها رد شده است!

شگفت زده از رد شدن این اپلیکیشن پاسخ کافه بازار را برای سه مارکت دیگر ارسال کردیم. همینطور ایمیلی به کافه بازار ارسال کردیم و در آن یادآور شدیم که قبلا استعلامی در این خصوص ازشان گرفته شده است و توضیح دادیم که هیچ بخشی که مرتبط با شرطبندی و یا بازی آنلاین باشد در پوکر باز وجود ندارد.

پس از گذشت 24 ساعت دیگر پاسخ‌هایی از مایکت، ایران اپز و کندو مبنی بر عدم موافقت مجددشان دریافت کردیم. در همین هنگام متوجه شدیم که پوکر باز بدون اینکه پاسخی به ما داده شود در حدود ساعت 11 شب در کافه بازار منتشر شده است و پس از آن نیز حدود 40 برنامه دیگر منتشر شدند! به این اقدام عملا امکان دیده شدن پوکر باز توسط مردم از آن‌ها گرفته شد.

در کمال تعجب حدود یک روز بعد ایمیلی از بازار دریافت کردیم که با انتشار پوکر باز موافقت شده است!

در این بین سؤالاتی مطرح می‌شوند که تفکر به آنان خالی از لطف نیست.

اگر چیزی قانونی است پس چرا قانون در همه جا یکسان نیست؟

آیا تیم مدیریتی 3 مارکت نام برده که پوکر باز را منتشر نکرده‌اند دچار خود سانسوری شده‌اند؟

آیا پروتکل قانونی و فنی در شرکت بزرگی مثل کافه بازار وجود ندارد تا نیازی نباشد که توسعه دهنده پس از رد شدن اپلیکیشنش دوباره استعلامات قبلی را به آن‌ها اعلام کند؟ آیا رد و یا انتشار نرم افزارها در کافه بازار و احتمالا سایر مارکت‌ها بر اساس سلایق شخصی اپراتورهاست؟

آیا کافه بازار در عمل انجام شده قرار گرفته و به همین خاطر پس از انتشار این اپ ده‌ها اپ دیگر را منتشر کرد تا این اپلیکیشن دیده نشود؟ دلیل پاسخگویی در خصوص انتشار اپ س از یک روز تاخیر چه بود؟

در نهایت و بی‌ربط با موضوع ازتون دعوت می‌کنم که به صفحه پوکر باز در کافه بازار سر بزنید.

بروزرسانی: پوکر باز از کافه بازار حذف شد! می‌خواهید بدونید چرا؟ تجربه انتشار فال ورق در کافه بازار رو بخونید.

یک دیدگاه در “تجربه انتشار پوکر باز در کافه بازار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *