مشکلات بالا آمدن آب دریای کاسپین برای مردم

هتلی در ساحل دریای کاسپین

شاید در خبرها در مورد بالا آمدن آب دریای کاسپین شنیده باشید. دانشمندان و محققین گفته‌اند که بر خلاف روال حدود ۲۰ سال گذشته، چندی است که آب دریای کاسپین رو به پیشروی است. برخی معتقداند که این پیشروی در سال‌های آینده در حدود ۱۱ متر خواهد بود.

ظاهرا این پیشروی نیز هماننده پسروی سال‌های گذشته حدودا بیست سال ادامه خواهد داشت.

پیشروی آب دریا می‌توانند تاثیر مستقیمی بر قشر گسترده‌ای از مردم جنوب دریای کاسپین در ایران یعنی اهالی استان‌های گیلان، مازندران و گلستان داشته باشد. پس از جلو آمدن آب بسیاری از سازه‌های قانونی و غیر قانونی به زیر آب فرو خواهند رفت. از جمله این بناها می‌توان به انواع مراکز توریستی و تفریحی، منازل مسکونی، ویلاها، مزارع و باغ‌های کشاورزی، جاده‌ها و… اشاره کرد.

بر کسی پوشیده نیست که بسیاری از این سازه‌ها به صورت غیر قانونی بنا شده‌اند اما مسئله مهم این است که فارغ از قانونی و یا غیر قانونی بودن این اماکن، بسیاری از مالکان این ساختمان‌ها متشکل از قشر کم درآمد جامعه هستند.

بسیار پسندیده است که قبل از اینکه آب دریا به طور کامل بالا بیاید با اطلاع‌رسانی گسترده در این مورد به جامعه هشدار داده شود. این هشدار می‌تواند به مردم کمک کند تا از حالا به فکر آینده بوده و برای نجات از این فاجعه تلاش کنند. همینطور بسیار نیکوست که دولت‌ها تعمیداتی را در خصوص ارائه تسهیلات بانکی و حمایت از این قشر در نظر بگیرند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *