آشنایی با افزونه iMacros و نحوه کار با آن

افزونه imacros

iMacros یکی از افزونه‌های معروف مرورگرهای وب است که برای گوگل کروم و موزیلا فایرفاکس ارائه شده است. توسط این افزونه کاربران قادر هستند که کارهای تکراری نظیر ارسال کامنت، شرکت در نظر سنجی، افزودن دوست در شبکه‌های اجتماعی و… رو به صورت کاملا خودکار و در تعداد بالا و در زمان کوتاه انجام دهند.

برای استفاده از این افزونه ابتدا آن را از اینجا برای گوگل کروم و یا اینجا برای فایرفاکس نصب کنید. پس از نصب در مرورگر خود بر روی آیکون iMacros کلیک کنید تا صفحه مربوط به این افزونه باز شود.

در صفحه باز شده سربرگ Record را انتخاب کنید و سپس Record Macro را بزنید. از این پس هر کاری که در مرورگر خود انجام دهید ضبط می‌شود! پس از اینکه عملات مورد نظر به اتمام رسید بر روی Stop کلیک کنید. پس از پایان عملایت رکورد کردن ماکرو شما آماده شده است و می‌توانید آن را ذخیره کنید.

برای استفاده از ماکروهای ذخیره شده وارد سربرگ Play شده و ماکرو مورد نظر خود را انتخاب کرده و برای اجرای آن بر روی Play Macro کلیک کنید. همینطور اگر مایل هستید که عملیات به طور مکرر تکرار شود تعداد آن را از کادرهای پایینی انتخاب کرده و Play Loop را بزنید.

گفتنی است که در قسمتی که کد ماکرو به شما نمایش داده می‌شود چنانچه مایل بودید که کوکی‌ها و… مرورگر خود را پس از انجام هر مرحله پاک کنید تنها کافی است که کد CLEAR را به ماکرو خود اضافه کنید. این کار باعث می‌شود که اثر اجرای ماکرو پس از هر اجرا از مرورگرتان پاک شود. از این روش می‌توان برای ارسال نظرات و رای‌های تکراری در بسیاری از سایت‌ها استفاده کرد.

اینگونه سایت‌ها معمولا توجهی به صحت نظرات و آمارهای نظرسنجی‌های خود ندارد و نتیجه تعداد نظرات، آرا، امتیازات و… را به IP کاربران محدود نمی‌کنند.

10 دیدگاه‌ “آشنایی با افزونه iMacros و نحوه کار با آن

  1. سلام یک سوال در مورد نرم افزار imacros دارم؟ اگر می توانید کمک کنید. دستور مکث در اجرای خط برنامه در این نرم افزا چیست مثلا بخواهیم با مکث دو ثانیه بشمارد و بعد خط بعدی را اجرا کند اگر می شود خط فرمانش را برایم بنویسید (مکث دو ثانیه) تا کپی کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *