تغییر در شیوه بروزرسانی وبلاگ آرما

تصویر جلد کتاب Linux Kernel Development

از اونجایی که مطالب کمی جدی‌ترم را در کانال بلاگرام آرما و صفحه اینستاگرامم منتشر می‌کنم، عملا فرصت و انگیزه‌ای برای بروزرسانی اینجا نداشتم؛ تا اینکه به این نتیجه رسیدم که مثلا دهه هفتاد و هشتاد، با اینجا مثل یک وبلاگ واقعی رفتار کنم!

به عبارتی از این به بعد در مورد روزمرگی‌هایم در اینجا می‌نویسم و مطالب جدی‌تر توی همون بلاگرام و اینستاگرام منتشر میشن. از اونجایی که خوندن روزمرگی‌های من احتمالا برای مخاطبای جدیم مهم نباشه، در مورد این روزمرگی‌ها در جاهای دیگه اطلاع‌رسانی نمی‌کنم.

خب بزن که بریم! من کی هستم و چه می‌کنم؟

من علیرضا م. احمدی هستم که از سال‌ها پیش تصمیم گرفتم که در سطح اینترنت به نام آرما شناخته بشم. لیسانس مهندسی کامپیوتر دارم و مقطع کارشناسی ارشد رو هم یه دور تا تهش خوندم ولی سر پایان نامه انصراف دادم و الان دوباره باید از پاییز ۹۹ سراغ یه دانشگاه تازه برم. اعتقادی به تحصیلات آکادمیک دارم؟ نه! پس چرا میرم دانشگاه؟ چون دوست دارم! حداقلش اینه که مجبور نیستم سربازی برم.

اخیرا تصمیم گرفتم که کتاب Linux Kernel Development رو ترجمه و چاپ کنم. فکر می‌کنم که پس از انتشار، گزینه مناسبی برای تدریس در مقطع ارشد بشه. بر خلاف کتاب‌های سیستم‌عامل موجود، این کتاب فقط روی مباحث تئوری صحبت نمی‌کنه و واقعا به شما یاد میده تا بر روی هسته لینوکس برنامه‌نویسی کنید.

تا حالا تجربه ترجمه کردن نداشتم ولی حالا که این کار رو شروع کردم احساس می‌کنم که با سرعت خوبی در حال پیشرفته. سال ۹۹ رو بعید می‌دونم ولی خیلی امیدوارم که این کتاب در سال ۱۴۰۰ منتشر بشه و در اختیار علاقه‌مندان قرار بگیره.

دیگه زیاده گویی نمی‌کنم و سرتون رو درد نمیارم. در آینده بیشتر در مورد کتاب «توسعه هسته لینوکس» و روزمرگی‌های خودم می‌نویسم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *